همشهری آنلاین: به اعتقاد بسیاری برای اهالی رسانه، شناخت پیشکسوتان و استاد این حوزه امری است بسیار مهم؛ شناخت سوابق کاری و تفکرات آنها و همچنین استفاده از تجربیات این اساتید می‌تواند در بسیاری از موارد راهنما و راهکار باشد.

shokrkhah

یونس شکرخواه با انتشار عکسی از خودش به همراه حسن نمکدوست و کامران کاتوزیان در صفحه شخصی اینستاگرام‌ ‌خود، نوشت: «قاب‌های دوستی | با آینه‌ها، دوستان جان، استاد کامران کاتوزیان و دکتر حسن نمکدوست». انتشار این عکس که دو تن از پیشکسوتان حوزه رسانه را در یک قاب نشان می‌دهد، باعث شد تا خبرنگار بخش رسانه ایسنا نگاهی به سوابق کاری آنها بیاندازد.

یونس شکرخواه متولد سال ۱۳۳۶ دارای کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، کارشناسی ارشد ارتباطات و دکترای علوم ارتباطات است؛ او فعالیت‌ حرفه‌ای روزنامه‌نگاری خود را از سال ۱۳۶۰ با ترجمه مقاله‌ای برای روزنامه «اطلاعات» آغاز کرد. شکرخواه عضو هیات مؤسس و عضو هیات رییسه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، عضو گروه چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر بوده است.

همچنین شکرخواه زمانی در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و در مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها تدریس کرده است و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران است. او کلاس‌های خود را علاوه بر دانشکده در فضای مجازی در وبلاگ آموزشی خود به نام «دات» دنبال می‌کند. در کارنامه کاری او، دبیری بخش بین‌الملل و عضویت در شورای تیتر کیهان (۱۳۷۷-۱۳۶۱)، عضویت در شورای علمی فصلنامه رسانه، ماهنامه تخصصی صنعت چاپ، فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی، عضویت در شورای سردبیری کتاب هفته، سردبیری جام جم آنلاین (۱۳۸۴-۱۳۸۱) و سردبیری همشهری آنلاین (از سال ۱۳۸۵) به چشم می‌خورد.

شکرخواه از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳ به مدت شش سال ریاست موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا دانشگاه تهران را برعهده داشت.

حسن نمک‌دوست تهرانی متولد ۱۳۳۹ است و این روزها مدیریت مرکز آموزش موسسه «همشهری» را بر عهده دارد؛ در کارنامه تحصیلی او کارشناسی رشته روزنامه‌نگاری، کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و دکترای علوم ارتباطات اجتماعی از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی دیده می‌شود.

آغاز فعالیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری او در سال ۱۳۵۶ در تحریریه روزنامه «اطلاعات» و «کیهان» تا اردیبهشت ۱۳۵۸ بود و پس از آن در نشریات تخصصی و عمومی دیگر در سطوح مختلف تحریری (خبرنگار ساده، دبیر سرویس، معاون سردبیر، ویراستار، مشاور تحریریه و سردبیر)، نگارش صدها مقاله، گزارش، مصاحبه و ... فعالیت داشت.

همچنین کامران کاتوزیان که در این عکس حضور دارد از پیشکسوتان رشته هنر است؛ او در سال ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد و در کارنامه خود کارشناسی هنرهای زیبا (نقاشی و مجسمه‌سازی) از دانشگاه ویندهام، ورمونت امریکا (۱۳۴۰) را دارد.

او که برنده چهارمین بی ینال تهران در سال ۱۳۴۳ بود در بی ینال پاریس (۱۳۴۴)، بی ینال ونیز (۱۳۴۵) و در جشنواره بین‌المللی هنر- واشنگتن (۱۳۵۶) شرکت کرد؛ او همچنین مؤسس گالری صبا (۱۳۴۳)، شرکت تبلیغاتی آوانگارد (۱۳۵۰) و شرکت تبلیغاتی کارپی (۱۳۶۵) است.

کد خبر 344445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha